top of page

Comunicari de marketing prin intermediul programului de loialitate

  • Adelina Fughina
  • 2 mar.
  • 3 min de citit

Actualizată în: 24 sept.


Comunicari de marketing prin intermediul programului de loialitate

Crearea unui canal digital de comunicare cu clientii a devenit un aspect foarte important in strategia de marketing a companiilor. Acest lucru este usor de implementat de catre firmele care isi desfasoara activitatea preponderent online, dar este la fel de important si pentru companiile care opereaza in locatii fizice. Un program de loialitate inteligent faciliteaza crearea unui canal digital de comunicare pentru companiile care interactioneaza fizic cu clientii. Un program de loialitate digital, bazat pe carduri de loialitate cu stampile pentru Apple Wallet si Google Wallet, deschide doua cai de comunicare: afisarea de notificari direct pe telefoanele clientilor si partajarea de comunicari de marketing prin email. Tehnologia folosita de acest tip de program de loialitate asigura si respectarea normelor GDPR si protectia datelor clientilor.

 

Notificari de marketing pe telefoanele clientilor


Dupa ce clientii salveaza cardul de loialitate in Apple Wallet sau Google Wallet, prin intermediul acestuia pot fi afisate notificari de marketing direct pe telefoanele lor. Desi sunt scurte, aceste mesaje sunt un instrument puternic de marketing, deoarece ajung instant la client si creeaza un sentiment de apropiere intre brand si consumatori. Aceste notificari dedicate ii determina pe cumparatori sa viziteze din nou locatia companiei si sa faca noi achizitii legate de programul de loialitate, pentru a acumula stampilele si a primi recompense.

 

Colectarea unei baze de date pentru email marketing


Un program de loialitate inteligent faciliteaza colectarea unei baze de date cu emailurile clientilor, care poate fi valoroasa in implementarea unei strategii de email marketing. Prin formularul de inscriere in program, clientii isi pot oferi adresa de email, permitandu-le astfel companiilor sa le trimita informatii relevante si oferte promotionale. Comunicarea prin email, de asemenea, intareste relatia dintre companie si clienti, reprezentand o unealta importanta in cresterea vanzarilor.

 

Importanta respectarii regulilor GDPR


Respectarea normelor GDPR este esentiala in orice strategie de marketing. Prin inscrierea in program si acceptarea Termenilor si Conditiilor, clientii isi dau acordul ca datele lor sa fie prelucrate in scopuri de marketing, dar este esential sa aiba optiunea de a se dezabona de la comunicari sau de a se retrage complet din participarea in program. De asemenea, clientii au acces la datele de contact ale companiei in informatiile suplimentare care pot fi accesate prin intermediul cardurilor de loialitate.


Referitor la cardul de loialitate salvat in Apple sau Google Wallet si notificarile afisate prin intermediul lui, clientii au posibilitatea de a opri notificarile din setari sau de a sterge complet cardul din telefon. In cazul in care cardul este sters, clientul nu va mai avea acces la stampilele si la beneficiile acumulate, iar datele acestuia vor fi sterse.


In ceea ce priveste email marketingul, este foarte important ca firmele care opteaza pentru colectarea unei baze de date sa respecte regulile GDPR, cum ar fi oferirea optiunii de dezabonare in subsolul emailurilor trimise si optiunea de stergere a datelor personale, in cazul in care clientul solicita acest lucru.

 

Concluzie


Implementarea unui program de loialitate inteligent deschide noi cai de comunicare cu clientii pentru companiile care opereaza intr-o locatie fizica. Salvarea cardurilor de loialitate in Apple Wallet sau Google Wallet permite afisarea de notificari de marketing direct pe telefoanele clientilor. In plus, optiunea de colectare a unei baze de date cu emailurile clientilor prin formularul de inscriere in program le ofera companiilor posibilitatea de implementare a unei strategii de email marketing. Aceste cai de comunicare sunt foarte valoroase pentru companii, intrucat creeaza o relatie mai stransa intre clienti si brand si ii determina pe consumatori sa faca mai multe achizitii, crescand vanzarile acestora. In ceea ce priveste afisarea de notificari prin intermediul cardurilor de loialitate, clientii au, in conformitate cu regulile GDPR, flexibilitatea de a opta pentru oprirea acestora sau chiar stergerea datelor. Pe de alta parte, in cazul trimiterii emailurilor cu comunicari de marketing, este responsabilitatea companiilor sa respecte regulile GDPR de procesare a datelor clientilor. Pentru a face acest proces cat mai usor, clientii pot accesa oricand datele de contact ale companiei prin intermediul cardului de loialitate salvat in Apple sau Google Wallet.

 
 

Esti pregatit sa iti aduci afacerea la un alt nivel?

Alege unul dintre planurile noastre Basic, Standard sau Premium si incepe sa colaborezi cu noi chiar astazi.

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
© 2025 Retenza
Date Contact
Solutionarea alternativa a litigiilor.
Solutionarea online a litigiilor.
bottom of page