Informatiile necesare pentru personalizarea programului de loialitate
- Adelina Fughina
- 3 mar.
- 3 min de citit
Actualizată în: 9 iul.

Personalizarea si adaptarea programului de loialitate in conformitate cu activitatea si imaginea afacerii reprezinta un aspect esential in succesul programului si cresterea vanzarilor. Cardurile de loialitate inteligente pentru Apple si Google Wallet ofera flexibilitate in acest sens. Acestea permit afisarea informatiilor despre companie, alegerea structurii ideale a programului si personalizarea in conformitate cu brandul. Intrucat compania cunoaste cel mai bine aceste detalii, in momentul alegerii oricaruia dintre cele trei planuri de colaborare pe care le oferim, Basic, Standard sau Premium, sunt solicitate cateva informatii esentiale. In acest articol, sunt prezentate pas cu pas toate informatiile necesare la inceputul colaborarii pentru personalizarea programului de loialitate.
1. Informatii despre companie
Pentru a asigura transparenta fata de clienti si in conformitate cu regulile Apple si Android, sunt necesare cateva informatii despre compania care ofera programul de loialitate:
Numele brandului – Acesta este numele sub care clientii recunosc afacerea. Exemplu: Latte Lounge
Numele companiei – Denumirea oficiala a firmei inregistrate. Exemplu: LATTE LOUNGE SRL
Telefon de contact – Un numar de telefon prin care clientii au posibilitatea sa contacteze firma daca doresc acest lucru
Adresa de email – O adresa de email a firmei prin care clientii pot primi suport daca este necesar
Adresa de corespondenta – Aceasta adresa poate fi sediul social sau un punct de lucru unde se primeste corespondenta
Datele de contact vor fi vizibile in sectiunea de informatii suplimentare din interiorul cardului de loialitate si vor fi folosite, de asemenea, in Termenii si Conditiile programului. Numele uzual al brandului poate sa apara in anumite sectiuni ale cardului si in notificari de marketing.
2. Structura programului de loialitate
Definirea structurii programului de loialitate este cruciala pentru succesul acestuia si este strans legata de activitatea afacerii. Inainte de alegerea structurii programului, sugeram consultarea articolului nostru din resurse care explica Ce tip de program de loialitate se potriveste pentru afacerea ta. Elementele care constituie baza structurii programului de loialitate sunt:
Numarul de stampile pe card – Un card de loialitate digital poate avea intre 4 si 30 de stampile. Cele mai eficiente programe folosesc 6, 8 sau 10 stampile, oferind un echilibru bun intre implicarea clientilor si atractivitatea recompensei. Exemplu: 8 stampile
Cerinta pentru acordarea unei stampile – Reprezinta achizitia pentru care clientul va primi fiecare stampila. Exemplu: 1 cafea de orice tip = 1 stampila
Recompensa oferita – Dupa acumularea numarului de stampile stabilit, clientul primeste o recompensa clara si atractiva. Exemplu: 8 stampile = 1 cafea de orice tip GRATUITA
Venitul mediu pentru o stampila oferita – Reprezinta venitul aproximativ obtinut in momentul in care clientul face o achizitie si obtine o stampila. Exemplu: 14 lei (pretul mediu pentru 1 cafea de orice tip)
Costul mediu al unei recompense – Este costul aproximativ care apare cand clientul foloseste o recompensa. Exemplu: 3,5 lei (costul mediu pentru 1 cafea de orice tip gratuita)
Un program bine structurat va incuraja clientii sa faca noi achizitii pentru a acumula beneficii. De aceea, este necesar un echilibru intre numarul si cerinta pentru acumularea stampilelor si beneficiile oferite. Aceasta structura va fi folosita si in redactarea Termenilor si Conditiilor pentru programul de loialitate.
De asemenea, venitul asociat unei stampile si costul unei recompense sunt necesare pentru calcularea performantei financiare a programului de loialitate. In anumite cazuri, cum ar fi: o categorie de produse, achzitiile peste un anumit prag sau reducerile in procente, aceste date pot fi doar aproximate, dar tot ofera o imagine valoroasa despre program. In cazul in care aceste informatii nu sunt furnizate, performanta financiara nu va putea fi calculata in analiza lunara a programului.
3. Branding
Un aspect vizual coerent si atractiv creeaza o legatura mai stransa intre clienti si brand. De aceea, cardurile de loialitate includ mai multe elemente de branding ale companiei:
Logo mare – Pentru un aspect cat mai profesional, acesta trebuie sa fie de preferat: clar, de inalta rezolutie si fara fundal.
Pictograma / Logo mic – Aceasta este o versiune simplificata, mai mica, a logoului, care de obicei nu include numele brandului. In cazul in care nu este disponibila, va fi folosit logoul mare sau o versiune modificata a acestuia.
Elementele de branding pot fi vizibile atat pe card, cat si in notificarile de marketing, in functie de sistemul de operare al telefonului.
Concluzie
Personalizarea programului de loialitate este esentiala pentru succesul acestuia, iar furnizarea informatiilor corecte si complete de la inceput asigura o implementare eficienta. Personalizarea unui program de loialitate necesita informatii clare despre companie, o structura bine gandita si un branding de impact. Intrucat compania isi cunoaste activitatea si clientii cel mai bine, aceasta poate determina care este cel mai bun echilibru intre numarul stampilelor si cerinta pentru acordarea lor si recompensele oferite in momentul acumularii numarului stabilit de stampile. Toate aceste aspecte contribuie la crearea unei experiente placute si construirea unei relatii solide intre companie si clienti.



